עדייה שפירא- יועצת רוחנית ומנחת - קבוצות סגולה



דף הבית >> סאי באבא >> אודות סאי באבא
 

סאי באבא, התגלמות אלוהית, אשר לו קהל נאמנים של מיליונים ברחבי העולם, נולד ב- 23.11.1926 בפוטפרטי, כפר קטן בדרום מרכז הודו.

בילדותו הפגין תכונות חוכמה, רחמים, ורוחב לב נדירים, ואת ארוחותיו היה מחלק עם עניי השכונה.

בגיל 7 החל לחבר פזמונים רוחניים ואלה הושמעו בחגיגות דתיות.

כשנה לאחר מכן הפגין את כושרו המתפתח, כשיצר באוויר חפצים שונים עבור חבריו. לעתים קרובות- סוכריות, אך בהזדמנויות אחרות לקט פרות מעץ מסויים בשכונה, שמעולם לא נשא פרי.

בהגיעו לגיל 14 עוצמת יכולתו המלאה ותהילתו, החלו להתגלות ולהופיע.

להוריו ולאנשי הכפר הודיע ששליחותו החלה וכי מטרתו להביא את האנושות לידי התעוררות

רוחנית, על ידי הוראת והדגמת היסודות הגבוהים ביותר של אמת, יושר, שלווה ואהבת אלוהים.

מאז 1950 ביתו ומרכז פעילותו נמצאים בפרשנטי ניליים (משכן השלווה העילאית) קרוב לכפר.

שמו התפשט בהודו במהירות, וכן נעשה מוכר ברחבי העולם. פרשנטי ניליים נהפך למרכז עולי רגל לכול הדתות, לאנשי ממשל, מדענים ואנשים המחפשים את הנתיב הרוחני.

לנאמניו מהווה סאי באבא כאווטר התקופה- ישות עליונה המופיעה על פני כדור הארץ, כהתגלמות צו אלוהי, על מנת למלא שליחות קוסמית.

הוא הצהיר: "אני מופיע מתקופה לתקופה, כדי להגן על אוהבי הצדק, כדי להשמיד את שוחרי הרע, וכדי לכונן יושר ואמת על יסוד איתן. כשחוסר הרמוניה גובר בעולם, האל מתגלם בגוף אנוש, כדי להורות את השביל לזכיית השלווה, כדי לחנך את האנושות בדרך השלום.

באתי על מנת לבצע את המשימה העליונה של איחוד האנושות כולה כמשפחה אחת דרך הקשר שבאחוות אנוש, באתי על מנת לאשר ולהבהיר את המציאות הרוחנית בכל נפש אלוהית, ולאפשר לכל אחד לגלות את האלוהיות שהיא ביסוד קיומו של היקום כולו, ולכן על מנת ללמד את כולם להכיר בירושת הקודש המשותפת הקושרת אדם לאדם, כדי שהאדם יוכל להחלץ מן היצרים הבהמיים וכך יתעלה ויתמזג עם אלוהים".
תהילתו של סאי באבא הופצה בתחילה על ידי סיפורי ניסים אשר המדע לא יכול להסבירם והם מחוץ לתחום חוקי הפיסיקה.
יצירת אפר קדוש (ויבוטי) על אצבעותיו וכף ידו, לשימוש כעזר פיסי ורוחני, יצירת חפצים ותכשיטים יש מאין, על ידי רצונו בלבד.
כל אלה ועוד נוצרו לפני מאות ואלפי אנשים כתוצאה מרצונו ויכולתו.
הוא מרפא חולים, בעלי מום ועיוורים.
על אף היותם במרחק רב, הגן מנזק על אלה שקראו לעזרתו.
הופיע בגופו הפיסי במקומות נפרדים בו זמנית, והשיב לתחייה מספר אנשים.
"כל מה שאני יוצר הוא ביטוי אלוהי המסמל את טבען הקוסמי הנצחי והאינסופי של כל דמויות האל, ושל הרוח, הנשארת לאחר שכל השייך לעולם הזה, שהוא חולף ומשתנה, נעלם כליל".
"מעשי הפלאים שאני מציג משמשים כרטיס הביקור שלי. אני נותן לבני אנוש מה שהם רוצים, על מנת שיתנו לי מה שאני רוצה- את אהבתם לאלוהים".
למעשה הנס הגדול ביותר הוא השינוי היסודי שחל באלה שבאים אליו.
לעתים קרובות בפקפוק ובחשש, אך חוזרים לבתיהם עם אהבה בליבם, שלווה בנפשם, ובהחלטה נחושה להביא ערך משמעותי ורוחני לחייהם.
על מנת להביא את האנושות ברחבי העולם לתקופה של שלווה, ביטחון, אושר ונאמנות לאלוהים, באבא יזם תוכנית חינוך שמתחילה בגיל הגן, ונמשכת עד וכולל ימי האוניברסיטה.
תוכנית זו נקראת "חינוך בערכי אנוש" והיא מלמדת אותנו אהבה, שלווה, עזרה לזולת, יחס סובלני לכל הדתות, הגזעים והלאומים, וזאת בתוספת לתוכנית לימודים אוניברסיטאית רגילה של מדע, מסחר ואמנות.
הוא אומר: "חינוך צריך לעורר שאיפות נעלות ולהצית את לפיד החוכמה. תעודת אופי היא התשורה יקרת הערך של החינוך".
סאי באבא מלמד אותנו כי שירות לאנושות מתוך הקרבה עצמית היא המשמעת הרוחנית הגבוהה ביותר, והוא משמש דוגמא ומופת לאידיאל זה. כוח השראתו, הדרכתו ומאמציו הבלתי פוסקים הביאו ליצירת אלפי ארגוני שירות לציבור ברחבי העולם.
בהודו בלבד הוקמו בתי חולים ומאות קליניקות רפואיות בהן ניתן ריפוי חינם.
אלה משרתים את ציבור נאמני סאי באבא על בסיס התנדבותי.
אלפי מתנדבים מועסקים בפעולות שירות לקהל ברחבי העולם, והם מקבלים עידוד לקחת על עצמם עבודות בהתנדבות בקהילותיהם באופן קבוע.
סאי באבא אומר: "בכל הדתות קיימים ערכים אנושיים אוניברסליים: חשיבות התפילה, הצורך במסירות, עקרון אחוות אנוש, אהבת אלוהים וטיפוח האהבה לכל נפש חיה.
להודים, למוסלמים, לנוצרים, לבודהיסטים וליהודים יש דרך תפילה מיוחדת להם, אך כולם כמהים לחסדי אלוהים".
"הבה ניתן לאמונות השונות להתקיים: ניתן להן לפרוח וניתן לתהילת אלוהים להיות מושרת בכל השפות ובמגוון המנגינות השונות - זה חייב להיות האידיאל. כבדו את ההבדלים בין האמונות, והכירו בערכן כל עוד הן אינן מכבות את שלהבת האחדות".